Otthonszervező

#23.Hét - OTTHONI IRODA - Íróasztalunk rendszerezése

52 hetes otthonszervező, rendszerező program

2016. június 07. - cukornita

Az e heti kihívásban egy leírást találtok arról, hogy hogyan lehet rendszerezni az otthonunkba beáramló papírokat, hogy aztán később játszi könnyedséggel elő tudjuk szedni amire szükségünk van anélkül, hogy mindent felforgatnánk.

Otthonod méretéből adódóan lehet hogy nincs egy különálló helységed, melynek ajtaján ott fityeg az "Iroda" tábla, de egy asztal, vagy egy szekrény, esetleg egy fiók vagy doboz mindenkinek van, ahol ezeket a papírokat , íróeszközeit tartja, hisz erre minden lakásban szükség van. Szóval, akár van kimondott otthoni irodánk, akár nincs, nem ajánlatos kihagyni ezt a kihívást, hisz megkönnyíti a mindennapokban az otthonunkkal kapcsolatos papírmunkánkat.

01_4.jpg

Természetesen ha csak egy kis terület áll rendelkezésedre, ahol már a korábbi kihívások kapcsán kialakítottad az otthoni levelező helyedet, elkészítetted a csekkekkel, számlákkal kapcsolatos mappáidat, valamint rendszerezted a mindenféle hivatalos irataidat, a munka nagy részével már készen is vagy

logo2_kicsi_teglalap.jpgÚj vagy itt? Ez az otthoni iroda rendszerezős  poszt részét képezi egy 52 hetes otthonszervező, rendszerező programnak, melyet Taylor Flanery , a HomeStorageSolution101 megalkotója hozott létre. Kattints ide, ha többet szeretnél megtudni a programról. Amennyiben szívesen megosztod véleményed, tapasztalataidat,itt csatlakozhatsz  az Otthonszervező blog Facebook csoportjához, de ha csak egyszerűen szeretnél minden héten értesítést kapni az új bejegyzésről, akkor elég ha csak nyomsz egy like-ot az Otthonszervező oldalra.

 1.Lépés: Készítsd elő a helyet az otthoni irodád számára és selejtezz!

1_1.jpgMinden lakásban szükség van egy kijelölt helyre, ahol a papírmunkát végezzük : számlákat, csekkeket, leveleket szortírozzuk, archiváljuk, nyomtatunk, ha kell, az íróeszközeinket tartjuk, kitöltjük az aktuális kitölteni való papírokat stb...Ha nincs még kijelölve ilyen hely, akkor érdemes rászánni egy kis időt, és kialakítani egyet.  Ha az előző kihívások alkalmával még nem selejtezted ki a papírjaidat, akkor most már itt az ideje, hogy annak is nekiess.Sokkal könnyebb a rendszerezést elvégezni, ha nincs a sok lom és kidobni való a fontos iratok mellett.

Amire az "otthoni irodádban" szükséged lehet:

  • egy sima felület, asztal, vagy szekrény polc, vagy bármilyen kisbútor sima felülete, amin a kitölteni való dolgokat kényelmesen elvégezheted.
  • egy ülőhely,nem kell részletezni, hogy miért :)
  • iratrendező mappák, doboz vagy bármilyen tároló, amiben az archiválni való dokumentumokat tartod
  • pici szemetes, amibe a papírhulladék mehet. (Erről már beszéltünk az otthoni szemetes kukáink kapcsán korábban.)

2.Rendszerezd, és amennyire lehet ürítsd le az íróasztalod (vagy azt a sima felületet, amit asztalként használsz)!

1_2.jpgA következő lépésben ürítsd le az íróasztalod, ami nem oda való kacat dobd ki, vagy ami kell még, tedd el oda, ahová való. A cél az, hogy csak olyan maradjon az asztalon, amit napi rendszerességgel használsz (toll, olló, esetleg egy ragasztó stb..) Amit nem használsz nap mint nap, azt próbáld elrejteni kis szekrényben, íróasztal fiókjába, vagy ha nagyon nem férsz, akkor maradhat az asztalon egy szép dekor dobozban. Talán azt gondolod, hogy ez már kényszeres, de bizonyított tény, hogy egy lom mentes, sima asztalon jobban tud az ember koncentrálni a munkájára, mint amikor teli van az mindenféle dolgokkal.

Szóval először ürítsd le az asztalod, portalanítsd, töröld le.Ha asztali számítógéped van, valószínűleg az veszi majd el a legtöbb helyet a kis iroda sarkodban, így ajánlatos azt összerakni először, összekötni a nyomtatóval, hangszórókkal ha van stb...és ezeknek megtalálni a helyét. Ezután helyezd el az asztalon azokat a dolgokat, amiket minden nap használsz, majd a könnyen hozzáférhető fiókokban azokat, amiket gyakran használsz.A maradék , nehezen hozzáférhető helyeken, polcok hátsó részeire kerülnek a tartalék dolgok, vagy amiket ritkán használsz csak.Akinek asztali gépe van, annak valószínűleg sok elektromos zsinór lesz itt egy kis helyen, így azt is érdemes most szépen elrendezni, ne alakuljanak ki nagy gubancok. Pinteresten nagyon DIY zsinór rendezőt találni, de készen is lehet ilyenek venni.

Amikor a fiókokat pakoljátok, mivel sok kis apró irodai cucc van (cellux, gémkapocs, tűzőgép, USB, memória kártya stb..), érdemes rendszerezőt venni vagy gyártani, hogy átláthatóbb legyen az a fiók, de ez már a harmadik lépés lesz.

3.Lépés: Lomtalanítsd majd rendszerezd az irodai eszközeidet!

1_3.jpgHarmadik lépésben gyűjtsd össze a lakásban fellelhető összes irodai eszközt.Mint pl ragasztó, ceruzák, tollak, gémkapcsok, rajzszegek, iratcsipeszek, ollók, füzetek, géppapír, borítékok,mappák, címkék, számológép stb...Akiknek még iskolás korú gyermeke van, érdemes  - legalább a tartalék - írószeres dolgait is itt tárolni, ugyanis legtöbbször ezek amúgy is fedik egymást. A legnagyobb hiba amit elkövethetünk, hogy minden egybe bedobálunk egy fiókba.Egyszerűen átláthatatlan lesz, nem tudjuk majd mi van otthon, mi nincs stb..Fentebb már említettem a fiókrendezőt, ami nagyon hasznos ilyen pici dolgok tárolásánál. Pár hetente kihúzzuk a fiókot, és egyből látjuk mi van épp fogyóban, így az fel is kerülhet azonnal a bevásárló listánkra.

4.Lépés: Válaszd ki a számodra tökéletes tárolókat!

Azt hiszem ez a legfontosabb lépés, épp ezért nem kell vele rohanni.Apránként is alakíthatod és lassan beszerezheted vagy elkészítheted a neked tökéletes tárolókat az irodai cuccaid számára.Ahány ház annyi féle szükséglet. Bevallom, én nagy irodai cucc mániás vagyok, így nekem sokféle irodai apróságom van otthon, mert agyilag így vagyok programozva, hogy rá vagyok ezekre kattanva, és ezek több helyet is igényelnek, míg van ismerősöm aki beéri pár tollal és talán egy cellux-szal. Épp ezért nincs is olyan leírás hogy ezt ide tedd, azt oda tedd, ebbe vagy abba tárold.Mindenkinek a saját dolgaira kell koncentrálni, és a saját igényeinek megfelelőlen kialakítani az otthoni irodáját.Fő a kreativitás! :)1_4.jpg

Mondd el, hogy haladsz!

Kíváncsi lennék, hogy haladsz az e heti kihívással. Ha volnának egyéb ötleteid esetleg, amiket szívesen megosztanál velem, várlak Facebook-on azOtthonszervező csoportba egy kis tapasztalat cserére, ötletelésre. Nagyon inspirálóak tudnak lenni az előtte-utána képek. Fotózz és oszd meg velünk! Nagyon szeretném, ha minél többen megosztanátok a véleményeteket az e heti kihívásról.

Amennyiben kedvet kaptál csatlakozni az 52 hetes otthon rendszerező programhoz,és szeretnél minden héten egy értesítést kapni az újabb és újabb heti kihívásokról, jelöld be az Otthonszervező oldalt, ahol minden héten hétfőn megosztásra kerül az aktuális heti feladat.Ebbe a programba bármikor be lehet kapcsolódni, mert akár a háztartási munkálatoknak, ennek sincs  se eleje se vége, egy állandó körforgásban működik hétről hétre, időnként ismétlődve.A program során a háztartás minden egyes területére kitérünk.Természetesen a kisebb lakással rendelkezők (mint jómagam is) hely hiányában nem tudnak minden egyes helyet az itt leírtak szerint kialakítani, de a cél az, hogy az itt leírt szempontok figyelembe vételével, egy átlátható, rendezett, és a legkönnyebben fenntartható rendet a saját lakásunkban (legyen az kicsi vagy nagy) kialakítsunk, azaz a maximumot hozzuk ki otthonunkból.

Jövő heti projekt:

 Már egy jó ideje az otthoni irodánk apró részletein dolgozunk.Kezdtük ugyebár abejövő postánk rendszerezésével, elkészítettük a kontaklistánkat, rendszereztük a csekkeket (már ez a három dolog is nagy könnyítést hozott az életünkbe, ugye? ),kiszortíroztuk a fontos iratokat, az újságok és ingyenes katalógusok nagy részétől is elszabadultunk, a mai napon az összeset egybe rendeztük, így jövő hétre nem maradt más, mint a digitális "papírjaink", emailjeink rendszerezése.24_het-email_es_digitalis_dolgok.jpg

 

 

 

 

 

 

 Forrás

 

A bejegyzés trackback címe:

https://otthonszervezo.blog.hu/api/trackback/id/tr18785834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.