Otthonszervező

Háztartásbeli kihívások

#22.Hét - OTTHONI IRODA - Jótállások, használati útmutatók, weboldalak belépési adatainak rendszerezése

52 hetes otthonszervező, rendszerező program

2016. május 31. - cukornita

22_het-garanciak_jelszavak.jpg

 

Az e heti kihívásban rendszerezni fogjuk a különböző weboldalakhoz, webáruházakhoz szükséges belépési adatainkat, valamint sort kerítünk a garanciák, jótállások, használati útmutatók tárolására, rendszerezésére is.

Ezek a témák azért lettek összevonva, mert egyenként nem érdemelnek külön posztot, hisz (remélhetőleg) sok időt nem is kell rá szánnunk, de mint hogy ezek is kapcsolódnak valamennyire az otthoni iroda témakörhöz, amin hetek óta dolgozunk, jobb ha most túl esünk ezen is.

logo2_kicsi_teglalap.jpgÚj vagy itt? Ez a jelszó és jótállás rendszerezős  poszt részét képezi egy 52 hetes otthonszervező, rendszerező programnak, melyet Taylor Flanery , a HomeStorageSolution101 megalkotója hozott létre.  Kattints ide, ha többet szeretnél megtudni a programról. Amennyiben szívesen megosztod véleményed, tapasztalataidat,itt csatlakozhatsz  az Otthonszervező blog Facebook csoportjához, de ha csak egyszerűen szeretnél minden héten értesítést kapni az új bejegyzésről, akkor elég ha csak nyomsz egy like-ot az Otthonszervező oldalra.

02_2.jpg1 Lépés: Jelszavak rendszerezése

Tudom, hogy a weboldalakhoz tartozó jelszavak esetében eltérőek a vélemények.Tudom, hogy a számítógép specialisták azt javasolják, hogy minden weboldalhoz alkalmazzunk egyedi jelszót, és ne írjuk le sehova, nehogy bárki is megtalálja, de hogy a fenébe jegyezzünk meg annyi féle belépési felhasználónevet és jelszót? Még a fontos tennivalóimat is feljegyzem a naptárba, nehogy elfelejtsem, hogyan tudnék akkor megjegyezni olyan jelszót, amit egy évbe lehet, hogy csak 4-5 alkalommal kell használnom, pláne hogy manapság már kis betű, nagybetű, speciális karakter is kell legyen a jelszavakban.

01_3.jpg

  Az egyik megoldás lehet, ha leírjuk. Ezen a linken a letölthető, nyomtatható változatát találjátok a jobb oldalon lévő jelszó emlékeztetőnek.Ha kinyomtattok belőle egy párat, akkor a weboldal, vagy cég nevét abc sorrendben érdemes felírni az adatokat.Egy lapon lehet egy pár betű (pl. A-C, D-F stb.), így ha sok weboldalra is vagytok regisztrálva, akkor is egyszerű megtalálni az adatokat.Ez a pár lap mehet bele egy lyukacsos szélű fóliába, és be az iratok közé.

Aki ezt a módszert választja, nem kell most egyből nekiesni, elég ha kinyomtatsz pár lapot ebből, és mindig amikor egy egy helyre belépsz, vagy regisztrálsz, akkor az adatokat ide beírogatod.Valójában csak egyszer kell ezzel foglalkozni, de ha egy hosszabb kihagyás után elfelejted a jelszavad, és újra be szeretnél lép az adott accountodba, akkor itt lesz egy kis segítség, emlékeztetőül.

Ha a leírás mellett döntesz, de nem akarsz nyomtatgatni, valójában egy sima kis füzet is megteszi, de ahhoz hogy áttekinthető legyen a jelszavas füzeted, érdemes ott is pár lapot hagyni egy egy betűnek, és a weboldal vagy cég kezdőbetűje szerinti oldalra felírni az alábbi adatokat:

  • weboldal vagy cég neve
  • Emailcím amivel regisztráltál
  • Felhasználónév
  • Jelszó
  • weboldal címe

Jelszó rendszerezés pro és kontra

A jelszavak leírása ellen szól mindenképpen a magas rizikófaktor, hisz ahogy mi könnyen hozzáférünk, ugyanúgy egy betörésnél pl illetéktelenek kezébe is juthat, így ők is be tudnak lépni a nevedben bárhova.Épp ezért, a mappára, vagy füzetre ne írd rá nagy betűkkel, hogy "JELSZAVAK", mert az kb annyi, mintha felcímkéznéd hogy LOPJ EL!

A jelszó leírás mellett viszont szól az idő megspórolása, könnyedén megleshetjük a jelszavunkat, ha elfelejtettük volna.A másik meg a vészhelyzet, ha ne adj Isten történik velünk valami, azért jó, ha a párunk be tud lépni helyettünk a fontosabb helyekre, mint pl online bankszámla.

Ha nem szeretnéd leírni a jelszavakat, (mint ahogy én sem teszem), választhatsz egyéb opciót is.

Én személy szerint kb 10 féle jelszót használok a különböző weboldalakhoz, tudom ez sem biztonságos, de attól egy fokkal jobbnak tartom, mint hogy papírra írjam.Plusz, mindenféle online dologhoz egyazon felhasználónevet és email címet használok évek óta, ennek az email ládának a jelszavát szoktam cserélgetni időnként, így számomra ami fontos, hogy ennek az email-nek a jelszavát ne felejtsem el.Bármelyik oldalra, ha már rég nem jártam ott, és nem tudok belépni, erre az email címre küldik ki a jelszó emlékeztetőt.

Persze vannak mindenféle számítógépes programok, illetve mobiltelefonokra, tabletekre különböző jelszó menedzser alkalmazások. Pl a KeePass, LastPass, RoboForm , 1Password stb.. Ebbe nem mennék bele, mert nem értek hozzá, én sosem használtam ilyen programokat, de aki ért hozzá, annak hasznos lehet ez is.Biztonságosabb, mint papírra vésni, és az összes belépési jelszavunk egy helyen tartható vele.

03_1.jpg2.Lépés: Használati útmutatók és garanciák rendszerezése

Az 52 hetes programleírás két módszert említ meg a garanciák és használati útmutatók rendszerezésénél.Az egyik, amikor nem egy helyen tartja az összes garancia papírt, hanem minden helységben van egy mappája, vagy doboza, és abban a helységben tartja a garancia jegyet vagy használati utasítást, amelyikben az adott elektromos kütyü éppen van.Kétségtelen, hogy ha valami géppel gondunk van, ott helyben meg tudjuk így nézni a használati utasítást, nem kell hozzá átmennünk még a másik szobába is.

Én személy szerint viszont szerencsésebbnek gondolom azt, ha az összes garancia és jótállás egy helyen van, így nem kell minden helységben egy kis dobozt ezek számára fenntartanom.Igaz, mi pici lakásban élünk, ahol limitált helyem van tárolásra, így nekem tényleg számít szinte mindenhol az a pici hely is.Nekem az iratokkal együtt vannak a garancia jegyek egy külön mappában.Amikor vásárolok valamit, az az első dolgom, hogy előveszek egy irattartó fóliát, és belecsúsztatom a garancia jegyet,és a blokkot.Megnézem meddig érvényes a garancia, és a tasakra egy címkét rakok, rajta nagy betűkkel a lejárati dátum valamint az adott dolog neve, és így az egész megy a Jótállások gyűrűs mappámba.Évente egyszer átnézem a mappát, és aminek lejárt a garanciája (ezt a címkéről könnyen látom), vagy már nincs meg az adott cucc, akkor az megy is a kukába.

Használati útmutató: hajlamosak vagyunk mindennek elpakolni a használati utasítását, holott tudhatnánk, hogy soha nem fogjuk lapozgatni. Pl egy hajszárító használati utasítását sosem rakom el, mert tudom hol kell be és kikapcsolni, tehát nem fogom a használatiját böngészni.Amit elrakok, azok inkább a bonyolultabb gépek, amin mondjuk többféle program is van, amiket ritkán használok (ha használok), hogy ha később elakadnék, akkor bele tudjak lesni.Elrakom még az értékesebb elektronikus cikkek használatiját is, hogy ha esetleg később eladásra kerülne sor, akkor a vevőnek oda tudjam adni.Ennek a pár használati kézikönyvnek nincs külön mappája, egyszerűen berakom a garancia mellé a tasakba.

A lényege a garanciák rendszerezésének, hogy amint valami új dolog bekerül a házba, azonnal rakjuk is a garanciát a helyére, ne hánykolódjon hetekig az asztalon, mert elkeveredhet, valamint bármikor ha szükségünk lenne rá, egyből tudjuk hova kell nyúlni érte.Másik fontos kulcsa, hogy amint lejárt, vagy már nincs az adott holmi a házban, szabaduljunk is meg tőle.Tehát rendszeresen, legalább évente egyszer selejtezzük le, ami már nem kell.

Mondd el, hogy haladsz!

Kíváncsi lennék, hogy haladsz az e heti kihívással. Ha volnának egyéb ötleteid esetleg, amiket szívesen megosztanál velem, várlak Facebook-on azOtthonszervező csoportba egy kis tapasztalat cserére, ötletelésre. Nagyon inspirálóak tudnak lenni az előtte-utána képek. Fotózz és oszd meg velünk! Nagyon szeretném, ha minél többen megosztanátok a véleményeteket az e heti kihívásról.

Amennyiben kedvet kaptál csatlakozni az 52 hetes otthon rendszerező programhoz,és szeretnél minden héten egy értesítést kapni az újabb és újabb heti kihívásokról, jelöld be az Otthonszervező oldalt, ahol minden héten hétfőn megosztásra kerül az aktuális heti feladat.Ebbe a programba bármikor be lehet kapcsolódni, mert akár a háztartási munkálatoknak, ennek sincs  se eleje se vége, egy állandó körforgásban működik hétről hétre, időnként ismétlődve.A program során a háztartás minden egyes területére kitérünk.Természetesen a kisebb lakással rendelkezők (mint jómagam is) hely hiányában nem tudnak minden egyes helyet az itt leírtak szerint kialakítani, de a cél az, hogy az itt leírt szempontok figyelembe vételével, egy átlátható, rendezett, és a legkönnyebben fenntartható rendet a saját lakásunkban (legyen az kicsi vagy nagy) kialakítsunk, azaz a maximumot hozzuk ki otthonunkból.

Jövő heti projekt:

01_4.jpg Már egy jó ideje az otthoni irodánk apró részletein dolgozunk.Kezdtük ugyebár a bejövő postánk rendszerezésével, elkészítettük a kontaklistánkat, rendszereztük a csekkeket (már ez a három dolog is nagy könnyítést hozott az életünkbe, ugye? ),kiszortíroztuk a fontos iratokat, az újságok és ingyenes katalógusok nagy részétől is elszabadultunk, most itt az ideje, hogy a több kis apró részenként elvégzett munkánkat összeadjuk.A jövő heti kihívásban az otthoni irodánk rendszerezésének utolsó simításai következnek,azaz az íróasztalunk és környékének összefésülése, az azt követő héten pedig a digitális levelek, azaz emailek kerülnek sorra.

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://otthonszervezo.blog.hu/api/trackback/id/tr138762224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása